Συχνές Ερωτήσεις

Έχουμε τις απαντήσεις για όλες σας τις ερωτήσεις!

 

Το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας παρέχει ηλεκτρικό ρεύμα σε όλη την Ελλάδα;

Το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας παρέχει ηλεκτρικό ρεύμα στο ελληνικό διασυνδεδεμένο δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα και στα διασυνδεδεμένα νησιά (π.χ. Ιόνια νησιά, Σποράδες, Εύβοια, Άνδρος, Τήνος, Θάσος, Κύθηρα, Σαλαμίνα, Αίγινα κ.α.) αλλά και σε κάποια νησιά που δεν ανήκουν στο διασυνδεδεμένο δίκτυο, όπως Κρήτη και Ρόδο. Στα νησιά που δεν είναι διασυνδεδεμένα με την ηπειρωτική Ελλάδα, εκ του νόμου, μέχρι και σήμερα αποκλειστικός Προμηθευτής παραμένει η ΔΕΗ.

Τι κέρδος θα έχω αν επιλέξω το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας ως Πάροχο Ηλεκτρικού Ρεύματος;

Το Φυσικό Αέριο μπορεί να σας προσφέρει λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες σας, βοηθώντας σας να σχηματίσετε μία ξεκάθαρη εικόνα για την ενέργεια που καταναλώνετε, χωρίς κρυφές χρεώσεις, απλά και γρήγορα, έχοντας ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με άλλους προμηθευτές. Επιπλέον με τις ενεργειακές υπηρεσίες που έχουμε εντάξει στο πλαίσιο της δραστηριότητάς μας έχοντας ως στόχο τη μείωση του κόστους σας σε ηλεκτρική ενέργεια και την προστασία του περιβάλλοντος, μπορείτε κάθε στιγμή να ελέγχετε τις απώλειες σε ενέργεια του χώρου σας και να καταναλώνετε την ενέργεια που πραγματικά χρειάζεστε ενώ η ποιότητα και τάση στο ρεύμα δεν αλλάζει.

Μπορώ να διαπραγματευτώ την τιμή του ρεύματος;

Στη περίπτωση της Χαμηλής Τάσης (ΧΤ) οι τιμές είναι καθορισμένες και δημοσιευμένες. Στην περίπτωση της Μέσης Τάσης (ΜΤ) υπολογίζονται κατά περίπτωση.

Πόσο συχνά θα λαμβάνω λογαριασμό;

Η συχνότητα τιμολόγησης είναι μηνιαία σε οποιοδήποτε πακέτο ή πρόγραμμα ενταχθείτε ενώ ο εκκαθαριστικός λογαριασμός εκδίδεται σε τετραμηνιαία βάση. Με αυτόν τον τρόπο, γνωρίζετε με ακρίβεια το ποσό που δαπανάται σε ηλεκτρικό ρεύμα κάθε μήνα, γεγονός που σας βοηθά στον γενικότερο προϋπολογισμό των εξόδων σας.

Πόσους λογαριασμούς κατανάλωσης θα λαμβάνω;

Μετά την εκπροσώπησή σας από το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, θα λαμβάνετε ενιαίο λογαριασμό που θα αφορά τη συνολική χρέωση των τεσσάρων παραπάνω χρεώσεων (όπως φαίνονται στην παραπάνω ερώτηση).

Πώς θα λαμβάνω τον λογαριασμό;

Μέσω φυσικού ταχυδρομείου, σε έντυπη μορφή. Εφόσον επιθυμείτε, μπορείτε να λαμβάνετε το λογαριασμό και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) σε αρχείο PDF (e-billing)

Πώς μπορώ να εξοφλώ το λογαριασμό μου; Πότε τον εξοφλώ;

Σε οποιαδήποτε Τράπεζα φαίνεται πάνω στο έντυπο του λογαριασμού κατανάλωσης, χρησιμοποιώντας το έντυπο της ταχυπληρωμής σε όλα τα καταστήματα των ΕΛΤΑ, με Πάγια Εντολή για να κερδίζετε χρόνο από τις ουρές και την ταλαιπωρία και να χρεώνεται αυτόματα ο λογαριασμός σας με το ακριβές ποσό χρέωσης και με πιστωτική κάρτα με ένα τηλεφώνημα στο Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης. Επίσης ενεργοποιώντας το λογαριασμό σας στο MY ACCOUNT, ωφελείστε από τις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που σχεδιάσαμε για εσάς και εξοφλείτε ηλεκτρονικά το λογαριασμό σας απλά, γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια.

Είναι εύκολη η διαδικασία της αλλαγής παρόχου;

Το μόνο που χρειάζεται είναι η συμπλήρωση της Αίτησης τηλεφωνικά και ο τελευταίος εκκαθαριστικός λογαριασμός της ΔΕΗ ή οποιουδήποτε άλλου παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας. Εναλλακτικά μπορείτε να καλέστε στο 2111095095, για να μιλήσετε απευθείας με εκπρόσωπο της εταιρείας μας. Δεν απαιτείται καμία επιβάρυνση ή επιπλέον αλλαγή στους υφιστάμενους μετρητές και στο δίκτυο.

Τι είναι η "εγγύηση" και γιατί προκαταβάλλεται;

Η «εγγύηση» είναι ένα ποσό που προκαταβάλλεται στην Φυσική Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας πριν την υπογραφή της σύμβασης και σας επιστρέφετε αν διακοπεί ή λήξει η σύμβαση. Έχει στόχο την εξασφάλιση της Φυσική Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας για την πληρωμή τυχόν μελλοντικών οφειλών που απορρέουν από τη Σύμβαση Παροχής Φυσικού Αερίου. Το ύψος της εγγύησης εξαρτάται από το αιτούμενο φορτίο που θα ζητήσετε, δηλαδή από την ισχύ της συσκευής που θα χρησιμοποιείτε. Η εγγύηση μπορεί να αναπροσαρμοστεί σε περίπτωση που διαπιστωθεί σημαντική διαφορά μεταξύ του ποσού αυτού και της χρέωσης λογαριασμού κατανάλωσής σας.

Τι γίνεται με την εγγύηση που έχω καταβάλει στη ΔΕΗ;

Η εγγύηση επιστρέφεται από τη ΔΕΗ μέσω συμψηφισμού, στον τελικό εκκαθαριστικό λογαριασμό κατανάλωσης. Εσείς καταθέτετε με τη σειρά σας το ποσό της εγγύησης που έχετε συμφωνήσει για την εκπροσώπησή σας, αφού, πρώτα λάβετε τον πρώτο λογαριασμό σας.

Στο ενδιάμεσο διάστημα μετάβασης στην εταιρία σας ενδέχεται να υπάρξει προσωρινή διακοπή ρεύματος;

Δεν μένετε ούτε λεπτό χωρίς ρεύμα διότι η αλλαγή εκπροσώπησης είναι καθαρά λογιστική. Αλλάζουν ορισμένες εγγραφές στα αρχεία του Διαχειριστή του Δικτύου, και γίνεται αυτόματα η αλλαγή της εκπροσώπησης του πελάτη. Ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) θα συνεχίσει να είναι υπεύθυνος για την καλή και ασφαλή λειτουργία του δικτύου και την αδιάλειπτη τροφοδότηση του συνόλου των καταναλωτών, όπως ήταν και πριν.

Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ή βλάβης σε ποιον μπορώ να απευθυνθώ;

Μπορείτε να απευθυνθείτε στον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). Δείτε αναλυτικά τα τηλέφωνα που ισχύουν εδώ ή επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.deddie.gr.

Ποιος είναι υπεύθυνος για τις μετρήσεις;

Την ευθύνη των μετρήσεων για τους μετρητές χαμηλής τάσης την έχει ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). Για τη Μέση και Υψηλή Τάση, υπεύθυνος είναι ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ).

Τι είναι η Υπεύθυνη Δήλωση Εγκαταστάτη (ΥΔΕ) και πότε εφαρμόζεται;

Η Υπεύθυνη Δήλωση Εγκαταστάτη (ΥΔΕ) αποσκοπεί στο να τηρούνται οι κανόνες και η Νομοθεσία που αφορούν τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, έτσι ώστε να κατασκευάζονται και να διατηρούνται πραγματικά ασφαλείς και λειτουργικές για τους ιδιοκτήτες ή τους χρήστες τους, προκειμένου να μειωθούν τα ατυχήματα (ηλεκτροπληξίες, πυρκαγιές από ηλεκτρικά αίτια) που προέρχονται από το ηλεκτρικό ρεύμα. Η Υπεύθυνη Δήλωση Εγκαταστάτη (ΥΔΕ) άλλαξε και τροποποιήθηκε πρόσφατα με την Φ.50/503/163 (ΦΕΚ 884 Β 15.05.2011) και η πλήρης εφαρμογή της νέας ΥΔΕ ξεκίνησε από την 01.11.2011.Η ΥΔΕ είναι υποχρεωτική βάσει Νομοθεσίας καθώς χωρίς αυτήν, δεν μπορεί να ηλεκτροδοτηθεί μία νέα εγκατάσταση ή μια παλιά στην οποία έχει διακοπεί η ηλεκτροδότησή της λόγω ανάγκης επανελέγχου. Την ΥΔΕ συντάσσει ο ηλεκτρολόγος με την οποία δηλώνει ότι η εγκατάσταση που περιγράφεται σε αυτήν: Είναι κατασκευασμένη με βάση την ισχύουσα ηλεκτρολογική Νομοθεσία. Έχει ελεγχθεί από τον ίδιο τον ηλεκτρολόγο που την υπογράφει, με βάση επίσης την ισχύουσα ηλεκτρολογική Νομοθεσία, για να επιβεβαιώσει ότι είναι ασφαλής. Έχει γίνει επανέλεγχος μιας υπάρχουσας εγκατάστασης, για να επιβεβαιώσει επίσης ότι ασφαλής. Παραδίδεται η εγκατάσταση από τον ηλεκτρολόγο στον ιδιοκτήτη ή τον χρήστη της και του παρέχει την προβλεπόμενη ασφάλεια από ηλεκτροπληξία, πυρκαγιά και από κακή λειτουργία. Η ΥΔΕ κρίνεται απαραίτητη, καθώς ωφελεί στα εξής: - στο να εντοπίζονται και να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους οι ιδιοκτήτες, οι χρήστες αλλά και οι ηλεκτρολόγοι που δεν τηρούν την νομοθεσία η οποία αφορά τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις - στο να αποδίδονται ευθύνες σε περιπτώσεις ατυχημάτων (ηλεκτροπληξίες, πυρκαγιές από ηλεκτρικά αίτια). Χρειάζεται ανανέωση η ΥΔΕ; Υπάρχει νομική υποχρέωση για την ανανέωσή της. Με βάση την Υπουργική Απόφαση Φ.7.5/1816/88 της 27/02/2004 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 470 της 05/03/2004, η ΥΔΕ είναι υποχρεωτική για αρχικό έλεγχο και επανέλεγχο. Ο αρχικός έλεγχος πρέπει να πραγματοποιείται πριν από την πρώτη ηλεκτροδότηση κάθε εγκατάστασης ή μετά από σοβαρή τροποποίησή της. Ο επανέλεγχος θα πρέπει να διενεργείται σε χρονικά διαστήματα, ανάλογα με την εγκατάσταση, ως εξής:

  • Για κατοικίες και ανάλογους χώρους, τουλάχιστον κάθε 14 χρόνια.
  • Για κλειστούς επαγγελματικούς χώρους που δεν έχουν εύφλεκτα υλικά, τουλάχιστον κάθε 7 χρόνια.
  • Για κλειστούς επαγγελματικούς χώρους με εύφλεκτα υλικά, τουλάχιστον κάθε 2 χρόνια.
  • Για χώρους ψυχαγωγίας και συνάθροισης κοινού, τουλάχιστον κάθε 1 χρόνο.
  • Για επαγγελματικές εγκαταστάσεις στην ύπαιθρο (πισίνες, μαρίνες, κάμπινγκ) τουλάχιστον κάθε 1 χρόνο και σε περίπτωση διακοπής της ηλεκτροδότησης, πριν από την επανασύνδεση.
  • Για όλες τις παραπάνω κατηγορίες εφόσον προκύπτει αλλαγή χρήσης της εγκατάστασης.
  • Για όλες τις παραπάνω κατηγορίες εφόσον η εγκατάσταση πληγεί από θεομηνίες (πλημμύρες, σεισμούς).
  • Μετά από σοβαρά ατυχήματα ή συμβάντα (πυρκαγιά, ηλεκτροπληξία).
Ποιοι είναι οι φόροι φυσικού αερίου;

Οι φόροι, οι οποίοι επιβάλλονται στο φυσικό αέριο από την Ελληνική Νομοθεσία, είναι:
Ανταποδοτικό Τέλος ΡΑΕ: Απόφαση ΡΑΕ 43/2016 – Ισούται με 0,000021505 €/kWh.
Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού (ΤΑΕ): ΦΕΚ Β’2536/2014 – Για προστατευόμενους καταναλωτές ισούται με 0,00035 €/kWh.
Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ): Ν. 3986/2011 – 0,00108 €/kWh.
Ειδικό Τέλος 0,5%: Ν. 2093/1992 & Ν.2960/2001 – Ισούται με το 0,5% επί του συνόλου των χρεώσεων, των φόρων δυναμικότητας και του ΕΦΚ. Δεν επιβαρύνεται με Φ.Π.Α.
Φ.Π.Α.: Στη συνολική αξία (χρέωση προμήθειας, μεταφοράς, διανομής, ΤΑΕ, ΕΦΚ και Τέλος ΡΑΕ) επιβάλλεται ΦΠΑ 13%.

Γιατί αλλάζει η τιμή φυσικού αερίου κάθε μήνα;

Με δεδομένο ότι το μικτό περιθώριο εμπορίας παραμένει σταθερό, η εξέλιξη των μηνιαίων τιμών φυσικού αερίου, είτε ανοδικά είτε πτωτικά, οφείλεται στο κόστος αγοράς φυσικού αερίου, το κόστος τελών διανομής από την Οικεία ΕΔΑ και το κόστος μεταφοράς φυσικού αερίου από το διαχειριστή ΕΣΦΑ.

Πως διαμορφώνεται η τιμή του φυσικού αερίου;

Η Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας παρέχει το φυσικό αέριο στην τιμή προμήθειας φυσικού αερίου. Παράλληλα, μετακυλύει κόστη για τη μεταφορά και διανομή του μέσω των δικτύων φυσικού αερίου τα οποία είναι ρυθμιζόμενα. Η τιμή προμήθειας, βασίζεται στο κόστος προμήθειας αερίου. Αναθεωρείται σε μηνιαία βάση ενώ προκύπτει από το κόστος προμήθειας φυσικού αερίου του προηγούμενου μήνα. Στην τιμή αυτή προστίθεται η τιμή διανομής και το κόστος μεταφοράς, όπως αυτά εγκρίνονται από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, καθώς και οι επιβαλλόμενοι φόροι από την Ελληνική Πολιτεία (ΦΠΑ, ΕΦΚ, κλπ.).